Практикум з правопису 10 клас

10 клас

Практикум з правопису української мови

24.05.2022 р.

Урок № 35

Тема. Пряма мова. Діалог. Цитата. Практична робота

 Завдання.

Виконати тест на платформі «На Урок», перейшовши за посиланням, або приєднатися за допомогою коду доступу 5445352

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5445352

17.05.2022 р.

Уроки № 33 - 34

Тема. Цитата як спосіб передачі чужої мови

 Завдання.

1. Переглянути відео урок, пригадати вивчене про цитату.

https://www.youtube.com/watch?v=SxE82y35Zk0

            2.  Дібрати і записати по дві цитати до тем «Чи можна вибирати Батьківщину?», «Що є справжньою цінністю в людському житті?»,  «У чому цінність порядності?».


10.05.2022 р.

Урок №32

Тема. Діалог. Тире при діалозі

 Завдання.

1. Записати речення у формі діалогу.

Казала зима літу: «Ти не хазяйка». «Як,— каже літо,— у мене все є». А зима каже: «А так, не хазяйка,— каже зима,— що у тебе все на дворі ночує, а я усіх як ніч — так у хату і зберу».

2.  Скласти діалог (6 реплік), розкриваючи зміст однієї з мініатюр:

  • ·         «Людину пізнати нелегко. Але той, кого легко пізнати, не вартий того, щоб з ним знатися».
  • ·          «Якщо людина протягом дня почує одне добре слово, побачить один добрий вчинок і зробить одну добру справу,— вона проживе цей день недаремно».
  • ·          «Освіта розумному показує, що він мало знає, а в дурня породжує ілюзію, що він знає багато».

03.05.2022 р.

Урок №31

Тема. Розділові знаки в реченнях із прямою мовою

 Завдання.

 

1. Записати речення, розставити розділові знаки. Перебудувати їх на речення з непрямою мовою.

Якби не було мрії, праця втратила б свою  привабливість сказав В.Сухомлинський.

Кругом неправда і неволя, народ замучений мовчить часто повторював про себе слова Кобзаря молодий Франко.

2.  Скласти і записати речення за схемами. Перебудувати складені речення на речення з непрямою мовою.

 А: «П».                «П?» - а.     «П, - а, – п».

26.04.2022 р.

Урок №30

Тема. Пряма і непряма мова. Заміна прямої мови непрямою

 Завдання.

 

1. Перебудувати подані речення:

     1) на речення з прямою мовою та словами автора;

     2) на речення з непрямою мовою.

o   Несказане лишилось несказанним (Л. Костенко).

o   Люблю це місто кольору сурми (Г. Тарасюк).

o   Ви — перлина Європи, квітка в Божій руці (В. Бабух).

2.  Виправити помилки, допущені при заміні прямої мови непрямою. Записати правильно

  • Керівник попросив новенького, що ти розкажи мені трохи про себе.
  • Пасажир запитав у провідника, чи скоро ви подасте мені чай.
  • Учителька суворо сказала дітям, що тепер ходімо в теплицю і там пересадимо квіти.
  • Майстер весело звернувся до будівельників, що тепер берімося до діла.

19.04.2022 р.

Урок №29

Тема. Пряма мова. Розділові знаки в реченнях з прямою мовою

Завдання.

1.      Пригадати вивчене про пряму мову

https://webpen.com.ua/pages/Syntax_and_punctuation/direct_speech.html

2.      2. Записати речення, розставити потрібні розділові знаки.

Говорять якось поляки запорожцям Ми от воюєм завжди за честь а ви за гроші. Чого кому бракує той за то воює відповідають козаки. Ось тут заложимо оселю для себе і для тих купців, що сюди будуть приїжджати сказав найстарший Кий.

3.     3. За поданими схемами скласти речення з прямою мовою.

  • «П», — а.
  • А: «П!»
  • «П?» — а.
  • «П, — а, — п».
  • «П? — а: — П».
  • А: «П?»

12.04.2022 р.

Урок №28

Тема. Практична робота. Відокремлені члени речення

Завдання.

1.     Дібрати і записати приклади речень з відокремленими означеннями, прикладками, додатками, обставиною.

2.     2. Скласти речення, щоб подані слова і словосполучення стали відокремленими членами речення. Пояснити розділові знаки.

Облите місячним сяйвом озеро; високе чисте вечірнє небо; незважаючи на несприятливу погоду; струснувши з себе росу; геніальний син українського народу; крім рідної Батьківщини.

05.04.2022 р.

Урок №27

Тема. Розділові знаки при уточнювальних членах речення

Завдання.

1.     Списати, розставляючи розділові знаки при відокремлених уточнювальних членах речення.

Чудово було тут на Дніпрі! Широкий на кілька верстов розметнувся він спокійно плинучи під сонцем до моря. Святково мигтять чайки над небесночистою водяною рівниною, біліють парусники, снують шаланди, підходять плоти... Сила-силенна води чистої, свіжої, солодкої плине і плине кудись до моря. Багатий нею Дніпро. (О. Гончар)

2.     2. З підручника української літератури виписати 5-6 речень з уточнювальними членами речення.

28.03.2022 р.

Урок №26

Тема. Відокремлені уточнювальні додатки й обставини

Завдання.

1.     1. Пригадати вивчене про відокремлені уточнювальні члени речення.

https://www.youtube.com/watch?v=ZVVcC4rQ-V4

2.     2. Записати речення. Розставити розділові знаки. Підкреслити уточнювальні члени речення.

Там у бузках за вікном отим миле обличчя і досі сниться мрією спогадом сном золотим. (А.Малишко.) На його дворі замість похилої хатини стояв великий будинок. (Панас Мирний.) І наче птиці не стрічали крім нас тут більш нікого. (П.Усенко.) І так як в дитинстві в час смутку чи скрути за серце мене  мов кліщами взяло. (Л.Первомайський.) Сиве волосся падало кружком по-козацьки. (М.Коцюбинський.)

3. Творча робота. Скласти й записати  речення з відокремленими додатками з поданими  прийменниками.

На відміну від;  за винятком; поряд з.


  22.03.2022 р.

Урок №25

Тема. Узагальнення вивченого про розділові знаки в реченнях з відокремленими членами

Завдання.

1.     1. Пунктуаційний практикум. Розставити розділові знаки.

1.       Усі дерева парку за винятком кількох старих дубів уже вкрилися зеленим листям. 2. Повернувшись весна усміхнулась барвистою веселкою квітів буянням трав гомоном дібров. 3. Дорожня пилюга прибита ранковою росою приємно лягла під ноги скрадаючи кроки.

2.     2. Сконструювати речення. Зробити синтаксичний розбір.

 З-поміж, дівчину, галузками, наспівуючи, веснянку, вибравши, себе, та, вербовими, прикрашали, її, котиками, найкращу, подруги. 


15.03.2022 р.

Урок №24

Тема. Розділові знаки в реченнях з відокремленими обставинами

Завдання.

1.     1. Переглянути відео. Пригадати вивчене про відокремлені обставини. Дібрати приклади речень до правил.

https://www.youtube.com/watch?v=5YlT-uyim8Y

2.   2.   Виконати тест на платформі «На Урок», перейшовши за посиланням

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9218928 АБО за кодом доступу 9218928

Немає коментарів:

Дописати коментар