Практикум з правопису 9 клас

9 клас

Практикум з правопису української мови

27.05.2022 р.

Урок №35

Тема. Службові частини мови: як розрізнити

 Завдання.

1.      Переглянути відеоурок, виконати завдання

https://www.youtube.com/watch?v=ECWY_YLT2Y0

2.      Перейти за посиланням, або приєднатися за допомогою коду доступу 4271933

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4271933

20.05.2022 р.

Урок №34

Тема. Правопис вигуків

Завдання.

1.     Пригадати вивчене про правопис вигуків. Записати приклади

https://www.youtube.com/watch?v=e0Kt1eiPXeg 

2.  Відновити зміст речень, уставляючи потрібні за змістом вигуки. Визначити синтаксичну роль вигуків, розряд за значенням.

1) …, …, місяць май: теплий та холодний.   2) Дай, …, веснувати, лише на голому полі житувати. 3) …, якби та якби, то виросли б на голові гриби — був би город. 4) Не кажи…, поки не перескочив. 5) Один день, …, а ціле життя, … (Нар. творчість).

13.05.2022 р.

Урок №33

Тема. Правопис часток не і ні з різними частинами мови

Завдання.

1.     Пригадати вивчене про правопис часток. Записати приклади

https://www.youtube.com/watch?v=pQiP_rSWdP0

2.      Виписати слова, що не вживаються без НЕ. Розібрати ці слова за будовою. Якими частинами мови вони є?

Небилиця, невміння, недобиток, неспокій, нероба, неуцтво, необхідність, неуважний, нещодавно, ненадовго, нелад, невід, немовля, немічний, незмірний, неповноцінний, невід, невтомно, несмачний, непоборний, непрацездатний, незабаром, нестача, неприязнь, незабудка, неук, небуття.

 3. Переписати, вставляючи пропущені літери та знімаючи риски.

1. (Ні) що (ні) коли (не) м..нає марно . 2. Отам лиш, де Господь тебе посіяв, ро..квітнуть мус..ш, більше (ані) де. 3. (Не) зможу (ані) кроку я по чужій землі - (не) виж..ве душа. 4. (Не) хочу я (ні) вічності, (ні) слави. 

06.05.2022 р.

Урок №32

Тема. Написання часток –бо, -но, -то, -от, -таки

Завдання.

1.     Пригадати вивчене про правопис часток. Записати приклади

https://www.youtube.com/watch?v=Yx1OadlhfLg   

2.       Записати слова, розкриваючи дужки, підкреслити частки.

Сядь(бо), ходи(но), таки(читав), будь(хто), казна(що), хто(небудь), зрозумів(таки), все(таки), пиши(ж)(бо), все(ж)(таки), іди(ж)(но), яким(би)(то), коли(б)(то), так(от),  тим(то), отакий(то), важкий(таки), як(от), нехай(складає), учився(б), почав(би), робив(би).

3.      Скласти і записати діалог ра тему «Ранок у лісі», використовуючи частки.

29.04.2022 р.

Урок №31

Тема. Правопис похідних сполучників

Завдання.

1.     Пригадати вивчене про правопис сполучників. Записати приклади

https://pidru4niki.com/1594102440531/dokumentoznavstvo/pravopis_spoluchnikiv

2.     2. З’єднайте частини складних сполучників.

Не- мов, за – те, не-мов-би, не- наче, наче-б , не-наче-б-то, мов-би, мов-би-то, не-мов-би-то, ніби –то, те-ж, от-же, що-би, що-б,як-би, як-що, про- те.

3. Написати твір – мініатюру «Перші весняні квіти» з використанням сполучників хоч, однак, зате, щоб, бо, наче, немов, тому що.

22.04.2022 р.

Урок №30

Тема. Написання похідних прийменників разом, окремо, через дефіс

Завдання.

1.     Пригадати вивчене про правопис похідних прийменників

https://dyskurs.net/pravopys-pryimennykiv/

2.     Записати прийменники у три колонки: а) разом; б) через дефіс; в) окремо.

По/між, із/за, з/заду, на/в/круги, на/зустріч, з/по/серед, подібно/до, близько/від, на/чолі, із/за, по/серед, з/по/між, у/супереч, відповідно/до, за/винятком, з/під, по/близу, на/в/коло, за/для, із/над, на/перед, незалежно/від, з/поза, згідно/з.

3.    3. Списати, розкриваючи дужки. Позначити орфограму «Написання похідних прийменників разом, окремо й через дефіс».

(За)для нас; (з)поміж нас; (по)між людьми; (на)чолі(з) учителем; (з)під опіки батьків; (на)зустріч щастю; (у)напрямку(до) площі; (на)передодні свята; (по)над деревами; (у)ві сні; (з)(по)над гір; (з)над вершин дерев.

15.04.2022 р.

Урок №29

Тема. И та І в кінці прислівників

Завдання.

1.     Утворити прислівники шляхом поєднання іменників з прийменником

В(глибина), в(гора), в(далина), в(ніч), в(ранок), в(середина), в(купа), в(кінець), до(середина), до (гора), в(знак), на(вік).

З виділеними прислівниками скласти складні речення, визначити вид, побудувати схеми.

2.     Скласти автобіографічний  міні- твір про один із випадків, що трапився у вашому житті, використовуючи подані прислівники.

Увечер..,  навкруг.., відтод.., навшпиньк.., напередодн.., момивол..

08.04.2022 р.

Урок №28

Тема. Написання прислівникових сполучень окремо

Завдання.

1.     1. Переглянути відео. Пригадати вивчене. Дібрати приклади до правил.

https://www.youtube.com/watch?v=ij3CQJuTR-s 

 

2.   2.  Виконати тест за посиланням, або приєднатися за допомогою коду доступу 1846580

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1846580

01.04.2022 р.

Урок №27

Тема. Написання прислівників разом і через дефіс

Завдання.

1.     1. Переглянути відео. Пригадати вивчене. Дібрати приклади до правил.

https://www.youtube.com/watch?v=FK1VLh87XU4

 2. Орфографічний практикум (записати прислівники, знявши риску)

По/святковому, по/теперiшньому,по/материнському , по/українському, по/моєму; будь/куди, казна/коли, хтозна/скiльки, де/небудь, так/то, як/таки, якось/от, по/перше, швидко/швидко, зроду/вiку, тишком/нишком, рано/вранцi, бiльш/менш, сама/ самотою , де/не/де,  раз/у /раз, день/у/день,рік/у/рік , де/коли.

25.03.2022 р.

Уроки №25-26.

Тема. Н і НН у прислівниках. НЕ і НІ з прислівниками

Завдання.

1.     1. Переглянути відео. Пригадати вивчене. Дібрати приклади до правил.

https://www.youtube.com/watch?v=vsaHPkCnL2k

https://www.youtube.com/watch?v=H1XjYtj2kVU

 2.  Орфографічний практикум (записати, знявши риску)

Співати (не)голосно, (не)дуже холодно, розмовляти (не)по-вашому, (не)зовсім правильно, писати (не)розбірливо, говорити (не)точно, (не)забутньо провести час, забути (не)навмисно, розташований (не)подалік, учинити (не)по-дружньому, ні/трохи, ні/защо, ні/звідки, ні/коли, не/дуже, ні/чогісінько, ні/яково, ні/скільки, ні/почім.  


18.03.2022 р.

Урок №24

Тема. Написання частки не з дієприкметниками та дієприслівниками

Завдання.

1.     1. Переглянути відео. Пригадати вивчене про написання частки не з дієприкметниками та дієприслівниками. Дібрати приклади до правил.

https://www.youtube.com/watch?v=Rc54i1iL6e0

2.     2. Виконати тест за посиланням

https://zno.osvita.ua/ukrainian/tag-pravopis_ne_z_riznimi_chastinami_movi/


25.02.2022 рік

Урок №23

Тема. Творення і правопис дієприслівників

1.      Переглянути відео. Пригадати вивчене.

https://www.youtube.com/watch?v=V-Y1f4gKRlQ

 2.      Утворити від наведених дієслів дієприслівники недоконаного виду теперішнього часу.

З дієприслівником, утвореним від виділеного дієслова, складіть два речення так, щоб в одному з них дієприслівник був звичайною обставиною, а в іншому — входив до дієприслівникового звороту.

Німіти, стояти, сміятися, опрацьовувати, бачити.

 3.      Виконати тест на платформі «На урок». Перейти за посиланням, або використати код доступу 3583658

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3583658

 

Немає коментарів:

Дописати коментар