Практикум з правопису 8 клас

 8 клас

Практикум з правопису української мови

25.05.2022 р.

Урок №35

Тема. Правопис складних і складених слів

Завдання.

1. 1. Записати слова, знявши риску.

Шибай/голова, пройди/світ, лікар/еколог, рай/викон/ком, стоп/кран, норд/вест,  авто/кореляція, генерал/майор, школа/інтернат, хліб/сіль, двох/сот/ліття, авіа/каса, відео/касета, космо/дром, зелен/сад, місто/велетень, велетень/місто, дванадцяти/тонка, в/різно/біч, на/швидку/руч, з/дня/на/день, пліч/о/пліч, тет/ат/ет, п’яти/поверховий, 3/денний, 120/мільярдний,  біло/сніжний, сніжно/білий.

2.     2. Утворити і записати складні прикметники від основ поданих слів.

Південний, схід; північ, захід; південний, Україна; східний, словяни;  народний, поезія; чорний, брова; широкий, плечі; багато, клітина; хліб, сіль; український, мова; давній, грецький;

18.05.2022 р.

Урок №34

Тема. Прості, складні й складені слова, їх творення

Завдання.

Перейти за посилання, переглянути відео презентацію.  Зробити конспект у вигляді таблиці, записати приклади правопису складних слів.

https://www.youtube.com/watch?v=whjXnjGpw8Q&t=835s

11.05.2022 р.

Урок №33

Тема. Незмінні й змінні слова

Завдання.

1.      Перейти за посилання, пригадати вивчений матеріал з теми. Записати приклади змінних і незмінних слів.

https://miyklas.com.ua/p/ukrainska-mova/5-klas/budova-slova-40702/nezminni-i-zminni-slova-40634/re-6852a082-c1da-422f-83b1-4836f7ecf8c5

2.     2.  Записати слова, підкреслити «зайве».

Коні, поні, чайки,слава.

Веселий, відважний, мужньо,хоробрий.

Віз, таксі, повід, шабля.

3.     3. Виписати із поданих слів незмінні слова. Скласти і записати два речення з виписаними словами

Вітер, метро, повітря, радісний, сонце, швидко, шосе, уперше, навесні, добраніч, треба, можна, двічі, старанно, виразно.

04.05.2022 р.

Урок №32

Тема. Спільнокореневі слова й форми слова

Завдання.

  1. Перейти за посилання, пригадати вивчений матеріал з теми.

https://miyklas.com.ua/p/ukrainska-mova/5-klas/budova-slova-40702/spilnokorenevi-slova-i-formi-slova-40602

2. До поданих слів дібрати спільнокореневі слова. Позначити корінь .

         Сад, ліс, вода, дорога.

 3.      До поданих слів дібрати форми слова, позначити значущі частини слова.

Клас, школа, дошка, підручник.

27.04.2022 р.

Урок №31

Тема. Фонетичні засоби мови

Завдання.

1.      У дві колонки записати слова: а) де можливе чергування [у] з [в]; б) де такого чергування немає.

      Україна, урок, урожай, влітку, учень, Владислав, увага, увече­рі, враження, уява, уряд, указ, умова, взимку, удача, влада, вступ, упав, все.

 2.      Скласти власний текст, у якому б усі слова починалися з одного звуку.

20.04.2022 р.

Урок №30

Тема. Вимова і правопис префіксів з-, с-, роз- , без-

Завдання.

1.     До поданих слів дібрати синоніми з префіксами роз-, без-, з-, с-.

Бесіда, глибокий, сумний, хоробрий, чавити, говорити, питати.

2.     Вправа з ключем. Завдання: У поданих словах замість крапок вставити префікс з- або його форми с-, зі-. Випишіть підряд  слова спочатку з с-, потім із з-, а тоді із зі-.

       ..кис,  ..годен,   ..сохла,   ..хов,   ..терті,   ..в’яла,   ..шиток,   ..верхньо, ..фотографований,  ..важ,  ..гин,   ..постерігач,   .. грів,   ..повна,  ..малку,   ..ріс,   ..сип,   ..споду,    ..тис,   ..дер.

Ключ. Якщо вправа виконана правильно, то з останніх букв записаних слів прочитаєте прислів’я.

13.04.2022 р.

Урок №29

Тема. Основні випадки чергування у-в, і-й, з-зі-із

Завдання.

1.     1. Списати, обравши літеру з дужок

Я знаю: (у, в) тебе (у, в)се гаразд. (У, в)читися не пізно (у, в) будь-якому віці. (У, в)брався (у, в) жупан (і, й) дума, що пан. (У, в)мій сказати, (у, в)мій (і, й) змовчати.(У, в) гурті (і, й) каша їсться. Нашій Горпині гарно (і, й) (у, в) хустині.

2.      Замість крапок вставте прийменники з, зі(зо) або із

… одним студентом; свій погляд я …любовю повертав; …її приїздом; він рухався … швидкістю 60 кілометрів за годину; лист … Бразилії; узяв книжку … столу; …знаком якості; …дві сотні; …мною

06.04.2022 р.

Урок №28

Тема. Основні засоби милозвучності мови

Завдання.

1.    1. Переглянути відео. Пригадати вивчене. Виконати тест.

https://www.youtube.com/watch?v=sVHDP9Eab7M

2.     Записати словосполучення, розкриваючи дужки.

Оселились (у, в) Києві, прийшов (і, й) запитав, геть­ман (і, й) запорожці, дерева (і, й) кущі, працював (у, в) вечері, (у, в) кімнаті, Іван (і, й), Марічка, сіли (у, в) автобус, час (і, й) ти.

3.      Списати текст, розкриваючи дужки.

 (В, у) (У, В)країні збереглося немало дерев-старожилів. Одне з них — (у, в) Луцьку. Це ясен (у, в) три обхвати. Йому 200 років. Цей ясен — (в, у)люблене дерево Лесі (В, У)країнки. Воно охороняється законом.

30.03.2022 р.

Уроки №26-27

Тема. Правопис префіксів пре-, при-, прі-

Завдання.

1.     1. Переглянути відео. Пригадати вивчене. Дібрати власні приклади.

https://www.youtube.com/watch?v=Re5eZF9Tmvw

 

2. Записати слова з префіксом пре -, при - у дві колонки

Преглибокий, придунайський, прибути, приносити, пре гаряче, преболючий, привітати, приклеїти, предорого, прикласти, премалий, присісти.

3. До поданих слів дібрати антоніми

Відв’язати, від’їхати, прегарний, відчепити, віднести, пресумний.

23.03.2022 р.

Урок №25

Тема. Правопис голосних у словах іншомовного походження

Завдання.

1.    1.  Переглянути відео. Пригадати вивчене. Дібрати власні приклади.

https://www.youtube.com/watch?v=iZXrereKXYE

2. Записати слова іншомовного походження, вставляючи літери и та і, пояснити правопис слів.

С..мптом, ф..нанси, економ..ка, такт..чний, д..пломант, рекомендац..йн..й, ор..г..нал, екв..валент, кред..т, гр..ф, л..нгв..ст..ка, ..нформат..ка, експер..мент, теор..я, каз..но, б..знесмен, р..тор..ка, д..ференц..йн..й, аналог..я, гарант..я, вар..ант, ..м..грац...я, єп..лог, ..люстрац..я, л..м..тувати, ф..ксувати, асоц..ац..я, акред..тац..я, маркет..нг, ф..л..ал, с..стема, пер..од..ка, м..н..стр, к..ловат, кл..н..ка.


16.03.2022 р.

Урок №24

Тема. Чергування голосних [е]-[о] після шиплячих

Завдання.

1.     1. Переглянути відео. Пригадати вивчене про чергування голосних після шиплячих. Дібрати приклади до правил.

https://www.youtube.com/watch?v=31R7j6hbkPE

2.     Записати слова, пояснити написання [е] — [о] після букв, що позначають шиплячі приголосні та [й]. З’ясувати, у яких словах чергування не відповідає правилам.

Черешня, вечорниці, червоніти, краєчок, Чернівці, збудження, чесність, черепиця, чемпіон, чемодан, щеміти, жовтий, довжелезний, пшоно, качечка.

Немає коментарів:

Дописати коментар